söndag 18 november 2012

Tillbaka från Washington DC

Resan började igår 1 på natten då vi hamnade stå i över 2 timmar och vänta på bussen eftersom det var för många människor som skulle med samma buss, så istället för en buss så var det 3 bussar som hamnade köra. Bra system USA med att int ens ha en gräns på hur många människor som kan va på bussen. På bussen sov jag bara, så det gick fort. I Washington DC gick vi omkring och såg på alla byggnader,monument osv. som man nu bör se när man e där. Jag gillade verkligen staden. Den var mycket trevligare än Boston, och människorna verkade också trevligare. Men egentligen borde de väl vara mina natural enemies när jag bor i New York? Haha. New York-bor och Washington DC-bor tycker int alls om varandra :) Lite som Ekenäs-karis hahah. Före  lunchen på ett Universitetscafé (bra mat) så såg vi The Capitol, Washington monument, Lincoln memorial och World war 2 memorial. Efter lunchen gick vi över till Avington, och Avington national cemetery där en massa soldater är begravda och detta är en mycket helig plats för amerikaner. Där såg vi även John F Kennedys grav. Efter detta tog vi tunnelbanan till Pentagon, och jag blev direkt fast för att fotografera. Man får nämligen bara fota inom delen som räknas till "Pentagon memorial", oops. Sedan var vi otroligt trötta efter att ha gått i ca 11 timmar, nej jag överdriver inte. Vi åt på Ruby Tuesday och det var gott, sedan satt vi där och drack lite och umgicks tills det var dags att gå tillbaka till bussen hem. Den resan sov jag också igenom. Skönt att vara tillbaka i mitt vackra New York. Du må se mycket i USA men aldrig nånting så fint och levande som NYC! Nu ska jag gå och sova och sedan sova hela dagen, efter 4 timmars sömn på bussen två nätter i rad.. Jag är även officiellt ensam i rummet nu och har flyttat ner till den nedre sängen, hihi! Ha de bra allihopa, en ny vecka börjar imorgon ;) 

frukost på mäkkin!

jeee!

Union station!

Union station!

Happy holidays!

Happy holidays!

Happy holidays!

:)

Columbus!

Columbus!

Höst!

:)

The Capitol!

:)

:)

The Capitol!

The Capitol!

The Capitol!

:))

:)

uuuuh.

!

The Capitol!

Washington monument!

En hund som skäller på en ekorre.

The capitol!

:)





FBI!

FBI!

FBI!


Min lilla vän!

The White House

:)

The White House

Washington monument.

BREAKING THE LAW!!











min vän!



Lincoln memorial!




Lunch!

trötttt













Pentagon!

Ruby tuesday!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar