lördag 10 november 2012

Empire state building!

Idag vaknade jag och gick till gymmet för en liten morgonexercise, sedan åt jag brunch och stack till stan. Jag, Nadja och Jasmin tog metron över till Brooklyn för att få en liten smak av skandinavien igen. Vi skulle nämligen till IKEA i Brooklyn. Nadja ville ha en ny dyna och vi ville nu bara se hur den är här Ganska samma som hemma, bara att dyrare här ( de e säkert fö att de e så exotiskt här ). De va roligt när jag kunde förstå alla märken, eftersom de var skrivna på svenska! Sedan åt vi alla svenska köttbullar med lingonsylt och potatismos, jag ville att Jasmin o Nadja skulle smaka på det eftersom de aldrig ätit det förr :) De gillade det faktiskt, och det var otroligt gott att få äta något annat än amerikansk mat emellanåt. Och billigt var det också. Jag ville även ta någo annat att dricka än soda, så jag smakade på en svensk lingonsaft som var jättttttegod! Den ska jag ha i framtiden hemma också, kom ihåg de mamma o pappa!! Haha. Sedan tog vi färjan över till Manhattan och Wall street igen. Efter detta blev det Empire state building!! Verkligen en upplevelse :) New York City är nog en otrolig stad och man kan titta hur mycket man vill på tv, det är en helt annan sak att få uppleva denna ljuvliga storstad. Nu så var man hemma igen då, ska gå och sova direkt tror jag, är helt sjukt trött. Imorgon är det städdag!! Men på kvällen så ska jag gå o kolla på den nya James Bond filmen Skyfall med Jonas :) Nästa vecka är det 4 veckor tills jullov. Herregud. 
Ha de bra!

metrooo

I väntan på metron

Efter stormen :/ 

nån gammal mystisk fabrik eller nåt.


IKEAAAA!!

IKA, haha. 

Smörboll :D

gäääsp.

gott!


swedish meatballs!

HEEEJ DÅÅÅ (nadja knows how to say it)

på färjan tillbaka till Manhattan!




blåsigt!



en stor helikopter!




dit upp ska vi !

På 86:e våningen :)




Sååå fint!










Filma en liten film på IKEAfärjan haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar